söndag 13 november 2011

Vegitarisk föda!


En läsare som ville att jag skulle skriva om vegetarisk kost har varit lite seg men nu kommer det!
Faktiskt är jag  ganska fel person att fråga eftersom jag har galet mycket brister och går i terapi för att försöka bli kött ätare igen.

Men det viktigaste är att äte mycket regelbundet och varierande mat.
Det jag brukar äta som mest hemma/restaurang är
Sushi, risotto, Linsoppa, nudlar, sallader, korn burgare, pizza osv..
Korn smakar precis likadant som kött så det rekommenderar jag till er som gillar kött helt enkelt haha, men det är gkort på svamp tror jag.
Viktigt att äta få i sig är protein fibrer omega 3  som finns i ägg havregryn och fisk tex.
Man måste verkligen tänka på att få i sig allting som är viktigt annars kan  håret tappas naglar tunna och blåa blåmärken utan orsak på kroppen, man blir lätt sjuk och tungan kan bli gulaktig, så försök att titta runt på nätet och prata med dina föräldrar innan du blir vegetarian!
Sedan är det bara att åka runt på restauranger och testa dig fram vilka saker du gillar och inte gillar! ;)
Jag tycker verkligen det inte är svårt att vara vegetarian! Och på MAX finns det till och med vegetariska hamburgare! stort gilla (a)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för kommentaren!