fredag 20 april 2012

JAG HATAR VÄSTTRAFIK SÅ JÄVLA HÅRT

1 kommentar:

  1. Texten säger allt. Värsttraskit irriterar folk för livstid! Den 7 december 2012 kom bussen två timmar försent när jag skulle till skolan och några dagar efter den händelsen smet en busschaufför ifrån mig en minut för tidigt när han såg mig springande i backspegeln, detta är rejält livstidsirriterande.

    Jag har dessutom väntat på uteblivna bussar, fem gånger med fem uteblivna bussar, också det är rejält livstidsirriterande. Jag skulle till skolan en vinterdag under år 2011 men buss 302 mot Svenljunga var inte bara 22 minuter sen som Värsttraskits informatörer sa åt tjejen som väntade vid samma hållplats som jag, den har uteblivit. Sen blev det ännu besvärligare för mig att pendla när jag pendlade till och från Skene. Jag skulle hem två gånger med en Överlidabuss som avgår 14:19 från hållplatsen Kunskapens hus, den skulle gå endast och alla skoldagar men uteblev på två onsdagar som var skoldagar. Jag blev så irriterad och kollade Värsttraskits webbsida och jämförde informationer min tidtabell angav och den som angavs på webbsidan, då har Värsttraskit utan någon information någonstans dragit in bussturen för onsdagar och torsdagar! Den 16 november 2012 skulle jag till skolan och direktvägen mellan Överlida och Öxabäck blev färdig, ändå uteblev 07:15-bussen när Värsttraskit angav att den skulle avgå ordinarie tid och gå ordinarie väg, detta utan tilläggsinformation som säger annat och jag fick åka bil till skolan. Den 5 juni 2013 skulle jag hem med en extrabuss i riktning mot Överlida. Buss 371 kom men i riktning mot Holsljunga, det kom inte ett skit i riktning mot Överlida. Då försökte jag få tag på min mamma men hon kunde inte köra mig hem eftersom hon matade min lillasyster. Jag tvingades vänta på nästa buss i två timmar! Hade jag fått veta i förväg att bussen kommer att utebli den 5 juni 2013 så hade jag tagit med mig min elcykel till skolan.

    SvaraRadera

Tack för kommentaren!